Monday 2 November 2009

Allah ada....



Bismillah..

Soo many things that happening at once at this point my life. Kadang2 rasa mcm sgt tak boleh cope dan tak tahu nak buat apa dah....

Tapi Allah ingatkan kita dengan firmanNya yang sangat memujuk jiwa yang lara,

La yukalli fullahu nafsan illa wus'aha...

Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala [dari kebaikan] yang diusahakannya dan ia mendapat siksa [dari kejahatan] yang dikerjakannya. (Ali Imran: 286)

Kesabaran, keyakinan dan pengharapan pd Allah SWT sahajalah tempat berpaut agar tidak hanyut ditelan arus dugaan yang dahsyat......

Wahai jiwa yg lemah,

Allah terletak pada sangkaan hambaNya padaNya kan? Kau tahu hadith Qudsi itu sudah terpatri di hati mu. Mana mungkin kau lupakannya di saat2 tiada makhluk di langit dan di bumi yang dapat menolongmu kecuali Dia Yang Maha Penyayang lagi Maha Mengetahui...

AKU mengikut sangkaan hambaKU kepadaKu, Aku bersamanya (memberi rahmat dan membelanya)apabila dia mengingatiKu. jika mereka megingatiKu dalam dirinya nescaya Aku menyebutnya dalam diriKu. apabila mereka menyebut namaKU dalam kumpulan nescaya Aku menyebutnya dalam kumpulan yang lebih baik daripada mereka.jika mereka menghampiriKu sejengkal, Aku mendekati mereka sehasta. jika mereka menghampiriKu sehasta Aku mendekati mereka sedepa dan apabila mereka datang kepadaKu dalam keadaan berjalan, Aku datang kepada mereka berlari.”

(Riwayat Bukhari dan Muslim)


Alhamdulillah wa astaghfirullah. Kekasih2Nya di uji dengan lebih hebat lagi dan bersyukur wahai jiwa kerana Dia hanya turunkan ujian2 yang kecil padamu...

Ya Ghaffur..Ya Mujib..Ya Allah......

Hanya padaMu ku berharap............................

No comments: