Sunday 9 November 2008

Sinar baru~

SubhanAllah..Alhamdulillah..Allahuakbar

Segala pujian hanya buat Mu Ya Rabbi..

Alhamdulillah! =)

Atas izin Allah Yang Maha Pemurah, minggu nie aku dipertemukan dan dikumpulkan bersama-sama mereka yang telah dijemput oleh Allah SWT untuk disedarkan akan tanggungjawab sebenar kami sebagai seseorang yang bukan hanya bergelar 'Islam' tetapi 'islam'.

Setiap kali ku lihat wajah-wajah mereka pasti aku teringat waktu pertama kali ku yang turut dijemput oleh Dia untuk menyedari hakikat ini kira-kira 2 tahun lepas. Syukur Ya Rahman kerana Kau telah memilih kami di kalangan bermillion hambaMu yang lain.

Tiada apa yang aku harapkan sgt selain mereka juga dapat bersama di atas jalan ini. Jalan yang pernah dilalui Rasulullah SAW dan sahabat2 yang telah dijanjikan syurga. Jalan yang mengajak manusia lain kepada Allah SWT dan usaha dalam menegakkan kembali syiar Islam ke atas muka bumi Allah ini.

Ya Mujib, Kau berilah kami petunjuk dan kekuatan agar kami dapat terus berusaha untuk meningkatkan diri dan takkan pernah berputus asa untuk menjadi hambaMu yang lebih baik.

Too many things to write yet too little time. InsyaAllah, more entries to come in a short period of time.

Medical humanities block nak start dah for the next 6 weeks. 5000 words essay and a presentation need to be done during that time. Pls pray that it will go well. Sgt bersemangat nak buat on 'Islam contribution in medicine world'. Alhamdulillah, sgt bersemangat lepas dengar ISK kat Glasgow semalam. *happy*

No comments: